Weet je waar ik vrolijk van word? (Behalve van heel veel dingen…) Dat fabrikanten out of the box denken en het aandurven om de keuze voor buitentextiel over een heel andere boeg te gooien. Bijvoorbeeld door te kiezen voor textiel dat het straatbeeld op de voet volgt. Jeans en spijkerstof zijn weer helemaal terug en mooier, uitdagender en vernieuwender dan ooit. Het aantal jeans conceptstores groeit en het kopen van een spijkerbroek is meer een beleving geworden. Nieuwe jeanslabels komen met een verhaal achter het merk, terwijl oorspronkelijke labels (denk aan Levi’s) als herboren de winkels en straten bestormen.

(foto De Rode Winkel – Utrecht. Fotograaf: Lesli Taihuttu)

 

Spijkerbroekenlabel Diesel werkte samen met Italiaans meubellabel Moroso en kwam met deze fauteuil op de proppen.

Persoon Outdoor Living merkt de gestegen belangstelling en komt met de serie  Casablanca Blue Jeans. Niet helemaal nieuw, want het heeft al wat langer een vaste plek in het assortiment. Het is echter voor het eerst dat de belangstelling voor jeans en spijkerstof de verkoop van deze serie omhoog stuwt.

De Blue Jeans buitenmeubelen passen overal bij. Het verkoopsucces ervan in dit voorjaar komt vast door de wat jongere consument (bijvoorbeeld in de starterscategorie), die liever kleur en trend ziet. Leeftijdsgenoten aan wie ik de foto’s laat zien vinden het minder mooi en kiezen voor veilige kleuren als antraciet, gebroken wit, zwart. Hm ehm, yup, nu kunnen jullie ook bijna mijn leeftijd raden… Maar goed, ik wentel mij dagelijks in het mooiste, leukste, meest kleurrijk nieuws op designgebied, dus ik ben de kleurrijke (letterlijk) afwijking in mijn verder gezellige vriendenkring.

Spijkerstof is hipper dan ooit. En daarom een dikke “Hulde” voor Persoon Outdoor Living.

www.persoon.nl

Written by Reina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *